Blog posts // Actionable targets

Få ut budskapet

4 years ago

By Christoffer Parmbäck

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

About the author

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Read more about Christoffer »

Related posts

Video library

Skapa konkreta resultat genom din affärsplan, del 1 av 3

I en serie om tre avsnitt kommer David gå igenom sina tre bästa tips på temat hur man skapar konkreta resultat med hjälp av sin affärsplan. I det förs…

6 years ago

By David Holmberg

Read more »

Video library

Hur kan man konkretisera sin strategi med hjälp av styrning?

Hur hjälper styrningen till att konkretisera organisationens strategi? Symbios mellan strategi och styrning är av stor vikt, se David Holmberg förklar…

7 years ago

By johannesingerby

Read more »

Subscribe to our blog