Blog posts // Actionable targets

Få ut budskapet

6 years ago

By Christoffer Parmbäck

Continue reading ↓

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

About the author

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

+46 709 66 05 20 LinkedIn

Related posts

Blogginlägg

Förankra mål

En av de viktigaste parametrarna för att organisationer ska nå sina mål är att målen är förankrade med alla medarbetare. Genom att förankra målen skap…

1 year ago

By Sofia Lundgren

Read more »

Blog posts

Forma perfekta team á la Google

För någon vecka sen släppte Google resultatet från en stor internstudie med syftet att besvara frågan ” Vad gör ett Google team så effektivt?”. Under …

6 years ago

By The Information Company

Read more »

Do you need help?