Blog posts // Actionable targets

Få ut budskapet

4 years ago

By Christoffer Parmbäck

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

About the author

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Read more about Christoffer »

Related posts

Blog posts

Informera är silver; skapa förståelse är guld

Netigate publicerade nyligen resultatet av sin årliga medarbetarundersökning. Undersökningen är en metasammanställning från knappt 100 olika arbetsgiv…

3 years ago

By Josefine Vahlberg

Read more »

Video library

Skapa konkreta resultat genom din affärsplan, del 3 av 3

I dagens avsnitt talar jag om vikten av att göra affärsplanen uppföljningsbar.…

6 years ago

By David Holmberg

Read more »

Subscribe to our blog