// Agerbara mål, Visualisering, Uppföljning

Mål skapar resultat

1 year ago

By Albin Thureson

Continue reading ↓

Att sätta mål påverkar de resultat som vi åstadkommer på riktigt, som individer och som organisationer!

Jag stötte för ett tag sedan på grafen nedan som kommer ifrån träningsappen Strava. Grafen beskriver hur många utövare som genomför ett maraton för en specifik tid. Det jag tycker är mest intressant med denna graf är att resultaten vid specifika tider tydligt frångår en normalfördelning som är vad man kunnat förvänta sig. Detta sker t. ex. vid de “jämna” tiderna 3 h, 3h och 30 min samt 4 h. Tider som ofta används som målnivåer för löpare för att uppnå ett visst resultat.

Så framöver, kom ihåg att om du vill åstadkomma resultat, våga sätta mål. Och för de målen, ta i lite extra så kanske du till och med kan komma under den där 3h- eller 4h-gränsen som så många andra nöjer sig med.

Bilden är hämtad ifrån Strava

About the author

Albin Thureson är målstyrningskonsult hos The Information Company, med erfarenhet från kunder som Lantbrukarnas Riksförbund, Trygghansa och Jula.

+46 703 80 37 75 LinkedIn

Related posts

Video library

Vikten av agerbarhet för fungerande målstyrning

Syftet med en välfungerande målstyrning är i slutändan att säkerställa ett agerande bland medarbetarna i linje med den strategi som är lagd. Se David …

9 years ago

By David Holmberg

Read more »

Do you need help?