Blogginlägg // Övrigt

Bättre kommunikation

för 4 år sedan

Av Josefine Lindenberger

Läs vidare ↓

Förmågan att kommunicera är av yttersta vikt för en organisations framgång. Bara inom styrning och uppföljning behöver vi exempelvis kunna kommunicera kring strategin för att få alla medarbetare att förstå den samt hur den översätts till ett tydligt fokus och riktning för innevarande år.

Vi måste kunna lyssna på organisationens frågor och synpunkter och förklara varför vi gjort de val vi gjort. När vi återkopplar måste vi ”klä” måttens utfall i ord och förklara hur de hänger ihop och varför det ser ut som det gör. Vi måste få alla medarbetare att både känna engagemang för och förstå hur de bidrar till organisationens mål.

Eftersom det är så otroligt viktigt kan man ställa sig frågan: vad är bra kommunikation? Hur lär man sig kommunicera? Efter en snabb googling hittade jag den här videon som handlar om just kompetensen att konversera. Nu tar den här visserligen ett mycket bredare fokus än en organisationens kommunikation, men likväl kan man säkert få med sig ett eller annat användbart tips.

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Del 3: Konsten att genomföra sin strategi – nästa steg

David Holmberg, VD och medgrundare av TIC, har över femton års erfarenhet från styrning och uppföljning. I videon nedan pratar David om att skapa foku…

för 4 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Videobibliotek

David föreläser på beslutsstödsdagen den 26/1!

Vad är kopplingen mellan beslutsstöd och målstyrning egentligen? Och varför behöver man ens tänka på det? David Holmberg kommer att föreläsa på Beslut…

för 4 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Behöver du hjälp?