Blogginlägg // Övrigt

Bättre kommunikation

för 4 år sedan

Av Josefine Lindenberger

Förmågan att kommunicera är av yttersta vikt för en organisations framgång. Bara inom styrning och uppföljning behöver vi exempelvis kunna kommunicera kring strategin för att få alla medarbetare att förstå den samt hur den översätts till ett tydligt fokus och riktning för innevarande år.

Vi måste kunna lyssna på organisationens frågor och synpunkter och förklara varför vi gjort de val vi gjort. När vi återkopplar måste vi ”klä” måttens utfall i ord och förklara hur de hänger ihop och varför det ser ut som det gör. Vi måste få alla medarbetare att både känna engagemang för och förstå hur de bidrar till organisationens mål.

Eftersom det är så otroligt viktigt kan man ställa sig frågan: vad är bra kommunikation? Hur lär man sig kommunicera? Efter en snabb googling hittade jag den här videon som handlar om just kompetensen att konversera. Nu tar den här visserligen ett mycket bredare fokus än en organisationens kommunikation, men likväl kan man säkert få med sig ett eller annat användbart tips.

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Delaktighet när mål sätts

för 8 år sedan

Av johannesingerby

Läs mer »

Blogginlägg

Gårdagens frukostseminarium med Thomas Ekman, VD Tele2 Sverige

Hur kan man skapa ett agerande hos alla medarbetare i linje med organisationens strategi genom väl fungerande målstyrning? Det är en alltid lika aktue…

för 4 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Prenumerera på bloggen