Videobibliotek // Uppföljning

Del 3 – Insikt till Agerande

för 7 år sedan

Av johannesingerby

Läs vidare ↓

I en serie om tre inlägg presenterar Joel Schönning hur organisationer åstadkommer resultat genom att gå från åsikt till fakta till insikt till agerande. I den första delen belyste han hur många organisationer har en tendens att använda åsikter och känslor istället för fakta som underlag till affärskritiska beslut. Och i den andra hur man ska gå tillväga för att skapa insikter av fakta.

I den tredje, och avslutande delen, berättar Joel om hur man skall gå tillväga för att insikter också ska leda till bättre prestation/resultat.

Om författaren

Johannes Ingerby är delägare och målstyrningsexpert på The Information Company. Han har över 18 års erfarenhet av målstyrning, verksamhetsutveckling och strategisk förändringsledning.

+46 734 44 55 90 LinkedIn

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Hur kan man definiera ett bra mått?

Vad är viktigt att ha i åtanke vid måttdefiniering? Se Johannes Ingerby berätta mer om vad som är bra att tänka på för att säkerställa att just era må…

för 10 år sedan

Av johannesingerby

Läs mer »

Videobibliotek

Missionen – nyckeln för engagemang?

Johannes Ingerby pratar om vikten av en organisations mission och vad den betyder för medarbetarna. …

för 10 år sedan

Av johannesingerby

Läs mer »

Behöver du hjälp?