Videobibliotek // Uppföljning

Del 3 – Insikt till Agerande

för 8 år sedan

Av johannesingerby

Läs vidare ↓

I en serie om tre inlägg presenterar Joel Schönning hur organisationer åstadkommer resultat genom att gå från åsikt till fakta till insikt till agerande. I den första delen belyste han hur många organisationer har en tendens att använda åsikter och känslor istället för fakta som underlag till affärskritiska beslut. Och i den andra hur man ska gå tillväga för att skapa insikter av fakta.

I den tredje, och avslutande delen, berättar Joel om hur man skall gå tillväga för att insikter också ska leda till bättre prestation/resultat.

Om författaren

Johannes Ingerby är delägare och målstyrningsexpert på The Information Company. Han har över 18 års erfarenhet av målstyrning, verksamhetsutveckling och strategisk förändringsledning.

+46 734 44 55 90 LinkedIn

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Använd data rätt med tre enkla frågor

Organisationer har tillgång till alltmer data. Men det innebär inte nödvändigtvis att människor i organisationen får fler insikter eller agerar annorl…

för 7 år sedan

Av johannesingerby

Läs mer »

Videobibliotek

Faktabaserade beslut: hur gör man?

Många organisationer som arbetar med uppföljning tittar på utfallet och tänker "Oj vad synd att vi inte lyckades, hoppas det blir bättre nästa gång". …

för 2 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Behöver du hjälp?