Videobibliotek // Uppföljning

Del 3 – Insikt till Agerande

för 7 år sedan

Av johannesingerby

Läs vidare ↓

I en serie om tre inlägg presenterar Joel Schönning hur organisationer åstadkommer resultat genom att gå från åsikt till fakta till insikt till agerande. I den första delen belyste han hur många organisationer har en tendens att använda åsikter och känslor istället för fakta som underlag till affärskritiska beslut. Och i den andra hur man ska gå tillväga för att skapa insikter av fakta.

I den tredje, och avslutande delen, berättar Joel om hur man skall gå tillväga för att insikter också ska leda till bättre prestation/resultat.

Om författaren

Johannes Ingerby är delägare och målstyrningsexpert på The Information Company. Han har över 18 års erfarenhet av målstyrning, verksamhetsutveckling och strategisk förändringsledning.

+46 734 44 55 90 LinkedIn

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Faktabaserade beslut: hur gör man?

Många organisationer som arbetar med uppföljning tittar på utfallet och tänker "Oj vad synd att vi inte lyckades, hoppas det blir bättre nästa gång". …

för 1 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Videobibliotek

Varför ska man inte visualisera nyckeltal med gula färger?

Se Sami Pulkkinen berätta varför gul inte är en passande färg att visualisera med. Vilket signalvärde har egentligen den här färgen? Många organisatio…

för 9 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Behöver du hjälp?