En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.
Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren
Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.
christoffer.parmback@theinformationcompany.se
+46 709 66 05 20
LinkedIn
Relaterade inlägg

Hur kan man konkretisera sin strategi med hjälp av styrning?
Hur hjälper styrningen till att konkretisera organisationens strategi? Symbios mellan strategi och styrning är av stor vikt, se David Holmberg förklar…
för 10 år sedan
Läs mer »

Bortprioriteringar – en strategisk nyckel
Detta inlägg är författat av Pontus Wadström, A Real Movement, associerad samarbetspartner och forskningsansvarig på TIC. Inlägget publicerades urspru…
för 6 år sedan
Läs mer »