Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

3 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Läs mer om Christoffer »

Relaterade inlägg

Blogginlägg

Vad har målstyrning och skidåkning gemensamt?

Målstyrning är ganska likt skidåkning. I alla fall den där magiska åkningen i orört höftdjupt puder i en gles skog i strålande sol. Det slog mig, mitt…

3 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Blogginlägg

5 frågor för att förankra mål

I dessa planeringstider vill jag passa på att påminna om vikten av förankring av mål. Det räcker alltså inte att bara sätta målet, man måste prata om …

6 månader sedan

Av johannesingerby

Läs mer »

Prenumerera på bloggen