Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

för 7 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

Läs vidare ↓

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

+46 709 66 05 20 LinkedIn

Relaterade inlägg

Mål skapar resultat

Att sätta mål påverkar de resultat som vi åstadkommer på riktigt, som individer och som organisationer!…

för 2 år sedan

Av Albin Zahlin

Läs mer »

Videobibliotek

Målstyrning vs. Processtyrning

Att styra efter processer är en vanlig företeelse i organisationer. Men hur skiljer sig egentligen målstyrning från processtyrning? Se David Holmberg …

för 10 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Behöver du hjälp?