Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

för 4 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Läs mer om Christoffer »

Relaterade inlägg

Blogginlägg

Varför ska man vara en ”smart” organisation?

Detta inlägg är författat av Pontus Wadström, A Real Movement, associerad samarbetspartner och forskningsansvarig på TIC. Inlägget publicerades urspru…

för 3 år sedan

Av Josefine Lindenberger

Läs mer »

Blogginlägg

Vikten av agerbara mål

2018 är här och just nu är det många organisationer som är i startgroparna, för att kicka igång verksamhetsåret och en ny strategi för året. Jag läste…

för 1 år sedan

Av Johanna Andersson

Läs mer »

Prenumerera på bloggen