Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

3 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Läs mer om Christoffer »

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Vanliga fallgropar vid implementering av målstyrning

När organisationer implementerar målstyrning så finns det ett antal fallgropar att passa sig för. Att skapa en styrning som är enkel och agerbar ökar …

6 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Videobibliotek

Vikten av fokus

För att lyckas med målstyrning är fokus och modet att prioritera två viktiga aspekter som bör vara på plats. David Holmberg berättar i denna videon hu…

4 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Prenumerera på bloggen



Vad tycker du?

Kommentera gärna här nedan. Obligatoriska fält är märkta *

Inga kommentarer än