Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

för 6 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

Läs vidare ↓

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

+46 709 66 05 20 LinkedIn

Relaterade inlägg

Blogginlägg

Skillnaden mellan mätning och målstyrning

När vi kommer ut och träffar organisationer för att diskutera deras målstyrning får vi ofta höra att man är duktig på att mäta olika saker i verksamhe…

för 5 år sedan

Av Gustaf Hult

Läs mer »

Videobibliotek

Den ”optimala” strategin

En tidigare kollega, Petter Samuelson, är värd en repost för hans argument att det inte är värt att lägga ner för mycket tid på att hitta den smartast…

för 5 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Behöver du hjälp?