Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

för 5 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Läs mer om Christoffer »

Relaterade inlägg

Blogginlägg

Få en bra start på året!

Ok, målen för det nya året är satta. Skönt! Men har ni verkligen gjort de förberedelser som krävs för att få en flygande start?     Här kommer två …

för 1 år sedan

Av johannesingerby

Läs mer »

Blogginlägg

Medvetenhet som förutsättning för förändring

James Clear skrev nyligen ett inlägg på LinkedIn om hur rutiner ofta gör oss omedvetna om de val vi gör och hur vi agerar. Rutiner kan såklart vara br…

för 4 år sedan

Av Josefine Vahlberg

Läs mer »

Prenumerera på bloggen