Blogginlägg // Agerbara mål

Få ut budskapet

för 6 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

Läs vidare ↓

En klassiker när det gäller kommunikation är att du ska upprepa ditt budskap sju gånger på sju olika sätt för att det fullt ut ska mottas. Riktigt så utförligt kanske det inte alltid behöver vara, men underskatta inte vikten av kommunikation när ni ska få ut er organisations målsättningar till era medarbetare. För att maximera möjligheterna till att nå era mål bör varje individ vara medveten om företagets önskade riktning och veta hur de själva bäst kan bidra.

Så oavsett om det är en A3-utskrift i lunchrummet, via intranätet eller ledningsgruppsmöte, ta en funderare på hur er organisation bäst ökar medvetandet om er målstyrning.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

+46 709 66 05 20 LinkedIn

Relaterade inlägg

Blogginlägg

Rätt mål?

Vi brukar ofta prata om mål och vikten av att veta vart man ska men minst lika viktigt är också att då och då utvärdera om målen och riktningen man sa…

för 6 år sedan

Av Josefine Vahlberg

Läs mer »

Blogginlägg

Från mål till målstyrning på några veckor

Vi har nyligen tillsammans med en kund tagit fram och definierat deras målstyrning för 2017 på väldigt kort tid. För att lyckas med detta har det kräv…

för 4 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Behöver du hjälp?