Event // Styrning, Övrigt
Frukostseminarie: Konsten att genomföra sin strategi – del 2
för 5 år sedan
Av Sofia Lundgren
Förra veckan hade vi på TIC ett av våra lyckade frukostseminarier med temat ”Konsten att genomföra sin strategi”. Denna gången var det Pontus Wadström och David Holmberg som pratade om att skapa fokus genom att våga välja bort och kunna välja bort rätt.
Pontus utgick ifrån ett teoretiskt perspektiv och nämnde bland annat skillnaden mellan paradoxer och problem, och hur viktigt är det egentligen med korrekta mått? David tog sedan upp exempel från praktiken och vad olika organisationer har valt att fokusera på, samt vilka effekter det resulterat i. Vad sägs som att öka kundnöjdheten från 72 till 80% på sex månader? Eller en ökad försäljning på +130 MSEK?
Vill ni se de olika filmerna så klicka här för introt, här för Pontus presentation och här för Davids.
Vi vill ge ett stort tack alla gäster och hoppas ni fick med er nya, värdefulla insikter!

Om författaren
Sofia Lundgren är målstyrningskonsult hos The Information Company, med erfarenhet av kunder som Sveaskog, PEAB, Stena Metall och Stockholms Fotbollsförbund.
sofia.lundgren@theinformationcompany.se
+46 704 97 29 76
LinkedIn
Relaterade inlägg

There is no elevator to success, you have to take the stairs
Vi på The Information Company genomförde nyligen ett frukostseminarie som blev en stor succé. Ämnet var Konsten att genomföra sin strategi och med ett…
för 5 år sedan
Läs mer »

Välkommen Sofia!
Vi växer så att det knakar! I förra veckan hade Sofia sin första dag hos oss, och det måste såklart uppmärksammas med ett dedikerat blogginlägg.…
för 5 år sedan
Läs mer »