Videobibliotek // Övrigt
Konsten att genomföra sin strategi
för 4 år sedan
Av The Information Company
Förra veckan hade vi ett välbesökt frukostseminarium på temat Konsten att genomföra sin strategi. Videoinspelningen från seminariet kommer att läggas upp i tre delar:
- Ett intro där David Holmberg, VD på The Information Company ger en bakgrund till utmaningarna med att genomföra sin strategi och varför det är ett problem.
- Del 1 där Pontus Wadström, forskare och rådgivare, förklarar varför många strategier misslyckas och vad man kan göra för att säkerställa att strategin blir levande i hela organisationen.
- Del 2 i vilken Maria Sjöström, chefscontroller på Kronfågel, beskriver hur Kronfågel lyckades förbättra försäljningen av en del av sitt sortiment med 150 MSEK jämfört med föregående år, en tillväxt på 20%, genom att aktivt jobba för att förverkliga sin strategi och översätta den till tydliga mål.
Introt hittar du nedan eller genom att klicka här. Del 1 och 2 publiceras inom kort.
Har du frågor eller kommentarer är du varmt välkommen att höra av dig! Kanske har du till och med en idé om vad som borde vara temat för nästa frukostseminarium?

Om författaren
David Holmberg har över 20 års erfarenhet av strategi- och styrningsfrågor. Han har varit rådgivare åt över 90 organisationer inom den privata, offentliga och idéburna sektorn.
david.holmberg@theinformationcompany.se
+46 705 52 08 64
LinkedIn
Relaterade inlägg

Gruppera mått utifrån syfte och effekt
Att ha ett tydligt syfte med de indikatorer som organisationen använder sig av är grundläggande för att realisera och maximera effekten av en styrning…
för 8 år sedan
Läs mer »

Uppföljning – nyckeln till att nå sina mål
Att sätta mål påverkar människors beteende till cirka 20%, men till 80% påverkar man agerandet med uppföljning. För att säkerställa att en organisatio…
för 1 år sedan
Läs mer »