Videobibliotek // Övrigt

Konsten att genomföra sin strategi

2 år sedan

Av The Information Company

Förra veckan hade vi ett välbesökt frukostseminarium på temat Konsten att genomföra sin strategi. Videoinspelningen från seminariet kommer att läggas upp i tre delar:

  • Ett intro där David Holmberg, VD på The Information Company ger en bakgrund till utmaningarna med att genomföra sin strategi och varför det är ett problem.
  • Del 1 där Pontus Wadström, forskare och rådgivare, förklarar varför många strategier misslyckas och vad man kan göra för att säkerställa att strategin blir levande i hela organisationen.
  • Del 2 i vilken Maria Sjöström, chefscontroller på Kronfågel, beskriver hur Kronfågel lyckades förbättra försäljningen av en del av sitt sortiment med 150 MSEK jämfört med föregående år, en tillväxt på 20%, genom att aktivt jobba för att förverkliga sin strategi och översätta den till tydliga mål.

Introt hittar du nedan eller genom att klicka här. Del 1 och 2 publiceras inom kort.

Har du frågor eller kommentarer är du varmt välkommen att höra av dig! Kanske har du till och med en idé om vad som borde vara temat för nästa frukostseminarium?

Om författaren

David Holmberg har över 20 års erfarenhet av strategi- och styrningsfrågor. Han har varit rådgivare åt över 90 organisationer inom den privata, offentliga och idéburna sektorn.

Läs mer om David »

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Skapa konkreta resultat genom din affärsplan, del 2 av 3

I dagens avsnitt talar jag om vikten av enkelhet och agerbarhet för att få ut konkreta resultat av en affärsplan.…

5 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Videobibliotek

Skillnaden mellan aktivitetsstyrning och aktivitetsgenerering

Förutom att det är lätt att landa i att man vill uppnå flera mål samtidigt i sin affärsplan (som vi tog upp i förra veckans inlägg), är det även lätt …

2 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Prenumerera på bloggen



Vad tycker du?

Kommentera gärna här nedan. Obligatoriska fält är märkta *

Inga kommentarer än