Våra case

Våra case

Sedan starten har The Information Company arbetat med över 300 organisationer och tillsammans har vi skapat styrning och uppföljning som verkligen fungerar. Våra kunder når sina mål och ser tydliga resultat. Ta del av våra kundcase och låt dig inspireras.

Kund i fokus

Hur förankrar vi våra fyra strategier på ett sätt som engagerar alla medarbetare och driver hållbara resultat, både idag och på lång sikt?
I början av 2019 var en ny 3-årig strategi på plats, men de behövde en målstyrningsmodell för att kunna operationalisera sin nya strategi.
Läs mer om Blocket

I början av 2019 var en ny 3-årig strategi på plats, men de behövde en målstyrningsmodell för att kunna operationalisera sin nya strategi.

Läs mer

Med ett gemensamt fokus och kunskap om målstyrning lyckades Osby glas på kort sikt göra flera förflyttningar och se flertalet mätbara effekter

Läs mer

Genom tydliga prioriteringar har Cancerfonden med hjälp av målstyrning skapat förflyttningar och närmat sig visionen att besegra cancer.

Läs mer

Ett medtech bolag som, genom målstyrning och en ny styrmodell, lyckats stärka gemensamma prioriteringar, effektiviserat sin uppföljning, ökat transparensen och skapat tydligt fokus.

Läs mer

Med hjälp av målstyrning har NetOnNet på kort tid lyckats skapa en stark tillväxt och öka sina marknadsandelar, samtidigt som de slår rekord i engagerade medarbetare.

Läs mer

LRFs främsta utmaning grundade sig i att styra och följa upp på ett sätt där man kraftsamlar kring några få gemensamma strategiska mål.

Läs mer

Banken hade inför 2019 en uppskattad affärsplan från styrelsen med tydliga långsiktiga mål, men saknade ett kortsiktigt fokus och prioritering.

Läs mer

Under första året med målstyrningen uppnådde Swedol en organisk tillväxt om 11,9%. De svenska butikerna slog sin försäljningsbudget med 5,5% 2016 och 7,8% 2017.

Läs mer

Genom att implementera en tydlig målstyrning för hela organisationen ökade medarbetarnas kännedom om Canal Digitals mål och strategier från 70 till 98%, på mindre än ett år.

Läs mer

Sparbanken Skaraborg saknade ett kortsiktigt fokus och prioritering från bankledningen, samt tydliga mål som drev en beteendeförändring hos medarbetarna.

Läs mer

Kundtjänst
På endast sex månader gick Tele2 Sverige från en kundnöjdhet på 72% till hela 80%! Dessutom ökade andelen kundärenden som löstes vid första tillfället.

Läs mer

Selt
Tele2 Sverige identifierade under hösten 2017 ett behov att än tydligare operationalisera sin nya strategi.

Läs mer

Jusek skapade med hjälp av målstyrning ett fokus i hela organisationen på vad som var viktigast. De prioriterade målen överträffades med 3%.

Läs mer

Sveaskogs främsta prioritering för 2017 var att nå ett operativt rörelseresultat på minst 1200 MSEK. Detta mål överträffades med 4%, motsvarande 48 MSEK.

Läs mer

Symetri har genom en tydlig strategi och fokuserade mål ett gemensamt språk som skapar fokus och framdrift

Läs mer

Trygg Hansa Privat lyckades för första gången på många år öka antal hushåll. Den stora förklaringen till denna framgång var modet att våga fokusera.

Läs mer

Etikrådet främsta utmaning var att det är ett samverkansorgan mellan fyra organisationer som trots deras gemensamma uppdrag från Riksdagen har olika viljor och behov. Läs mer om hur vi löste deras utmaning och resultatet.

Läs mer

Urval av kunder