Ett intro där David Holmberg, VD på The Information Company ger en bakgrund till utmaningarna med att genomföra sin strategi och varför det är ett problem.
Del 1 där Pontus Wadström, forskare och rådgivare, förklarar varför många strategier misslyckas och vad man kan göra för att säkerställa att strategin blir levande i hela organisationen.
Del 2 i vilken Maria Sjöström, chefscontroller på Kronfågel, beskriver hur Kronfågel lyckades förbättra försäljningen av en del av sitt sortiment med 150 MSEK jämfört med föregående år, en tillväxt på 20%, genom att aktivt jobba för att förverkliga sin strategi och översätta den till tydliga mål.
Introt hittar du nedan eller genom att klicka här. Del 1 och 2 publiceras inom kort.
Har du frågor eller kommentarer är du varmt välkommen att höra av dig! Kanske har du till och med en idé om vad som borde vara temat för nästa frukostseminarium?
Målstyrningstest
Hur bra är din organisation på att arbeta med målstyrning och uppföljning?
Onlineutbildning
Alla organisationer förtjänar en väl fungerande målstyrning. Prova på vår onlineutbildning kostnadsfritt!