Jag blev så klart väldigt glad när jag hörde detta eftersom vi alltid engagerar oss väldigt mycket i våra kunder och brinner för deras framgång. Men ju mer jag tänkte på detta så insåg jag att det finns så otroligt mycket i denna kommentar. Det är en verkligen en fundamental skillnad mellan rådgivare som betraktar sina kunder som ni och de som tänker vi.
Det handlar inte bara om att vara engagerad i sina kunder utan om en hel inställning. Går man som rådgivare in med inställningen att jag är en del av den här organisationen. Jag ska göra allt för att den här organisationen ska lyckas. Jag ska inte leverera en rapport till ”någon” utan ett resultat till alla. Jag bryr mig på riktigt och kommer bli genuint lycklig när organisationen lyckas. Jag är en viktig del för effekthemtagningen och inte någon annan. Då kommer sannolikheten för ett lyckat resultat öka drastiskt.
Att försöka förstå om en rådgivare brinner för att åstadkomma en förändring på riktigt borde vara ett av de viktigaste utvärderingskriterierna när en organisation tar in konsulter/rådgivare. Att naturligt benämna sina kunder som vi är det ultimata beviset för att man som rådgivare inte är där för att leverera ett projekt eller bara driva kundnöjdhet. Man är där för att man vill göra skillnad på riktigt.
Så efter en stunds reflekterande så inser jag att feedbacken att vi alltid kallar våra kunder för vi är nog det finaste vi har fått höra från en kund. Det visar att vi lyckats. Att vi på riktigt brinner för att våra kunder ska nå sina mål. Att vi skapar resultat. På riktigt. Hoppas våra konkurrenter fortsätter att nia sina kunder ett tag till…