Jag har arbetat på TIC sedan hösten 2016 och varje år blir det bara roligare och roligare! I projekt så har jag oftast rollen som senior konsult och projektledare, och tillsammans med mina kollegor hjälper vi våra kunder att skapa en grym målstyrning och uppföljning. Jag är även ansvarig för TIC:s Göteborgskontor och vår närvaro på västkusten. Under mina år på TIC har jag erfarenhet från över 25 olika organisationer inom både privat, ideell och offentlig sektor.

Utöver min konsultroll så är jag ansvarig för TIC:s marknadsföring och kommunikation, vilket bland annat innebär att säkerställa att vi är ett välkänt varumärke och anordna olika typer av event.

Min roll på The Information Company

Född och uppvuxen i Göteborg. Efter några vändor utomlands och i Stockholm är jag nu tillbaka på hemmaplan och bosatt mig där jag trivs allra bäst, nära havet! Älskar att röra på mig, gärna genom springa, spinning eller långpromenader med min hund. På sommaren spelar jag gärna mycket golf och på vinter älskar jag att åka skidor (tyvärr begränsat utbud på västkusten..)

Kort om mig

Jag har en kandidatutbildning inom revision, samt en masterutbildning inom management från Handelshögskolan i Göteborg. Min utbildning hade även en språklig inriktning vilket gjorde att jag läste en hel del tyska, Vielen dank! Utöver det har jag även studerat företagsekonomi och marknadsföring på Mannheim Business School och University of Zurich.

Innan TIC så har jag framför allt jobbat inom retail, vilket jag tycker är superkul eftersom jag älskar kundmöten och högt tempo. Jag har faktiskt jobbat på H&M i fyra olika länder (Kanada, Tyskland, Norge och Sverige) vilket gör att jag har med mig mycket lärdomar från olika miljöer.

Tidigare studie- och arbetsliv

En fun fact om mig är att jag älskar att se samma serier om och om igen.. Kan alla citat från Vänner och The Office och vill inte ens räkna hur många gånger jag sett varje avsnitt.

Läs inlägg av Sofia

3 fallgropar att undvika med målstyrning

Här är de tre vanligaste fallgropar vi ofta ser hos organisationer: Mäter allt: En av de vanligaste fallgropar i organisationer är att man vill ha koll på allt och därför mäter allt.

Blogginlägg

Av Sofia Lundgren

En fun fact

Tillbaka upp!