Event // Styrning

Frukostseminarium: Så använder Cancerfonden målstyrning i sin resa mot att besegra cancer

för 3 veckor sedan

Av Sofia Lundgren

Så använder Cancerfonden målstyrning i sin resa mot att besegra cancer - Generalsekreterare Ulrika Årehed Kågström delar sina erfarenheter

Cancerfonden har en tydlig vision – att besegra cancer. För att tillsammans nå visionen krävs utveckling och insatser inom flera olika områden. Så hur lyckas man skapa förändring i en organisation med så skilda inriktningar?

Cancerfonden började arbeta med målstyrning för lite mer än ett år sedan, och redan nu är effekterna tydliga. Ett gemensamt fokus, ökat samarbete mellan avdelningar, överträffade mål och en tydlig röd tråd från vision ner till enskilda medarbetarens fokus för att tillsammans besegra cancer.

Ulrika Årehed Kågström är generalsekreterare på Cancerfonden och kommer under morgonen berätta hur Cancerfonden åstadkommit en stor organisatorisk förflyttning och skapat fokus med hjälp av målstyrning.

Fantastiskt spännande case och organisation!

  • Datum: torsdag 28 november
  • Tid: Frukost 07.30-08.00, presentation och diskussion 08.00-09.30
  • Plats: Skrapan, Götgatan 78, våning 24, 118 30 Stockholm
  • OSA: Senast måndagen den 25 november. Observera att det finns ett begränsat antal platser, först till kvarn gäller.
  • Frågor: Kontakta Sofia Lundgren på sofia.lundgren@theinformationcompany.se eller 0704-972 976

Mer information och anmälan hittar ni HÄR!

Om författaren

Sofia Lundgren är målstyrningskonsult hos The Information Company, med erfarenhet av kunder som Sveaskog, PEAB, Stena Metall och Stockholms Fotbollsförbund.

Läs mer om Sofia »

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Konsten att genomföra sin strategi – vad säger forskningen?

I ca 20 år har Pontus Wadström, forskare och rådgivare, jobbat med frågor kring hur man ser till att en strategi tas fram och realiseras. I videon ned…

för 3 år sedan

Av Pontus Wadström

Läs mer »

Videobibliotek

Affärsplanering på riktigt

Dags att se till att affärsplaneringen faktiskt ger en effekt på medarbetarnas beslut och agerande. Det är dags att gå från affärsplaner som blir hyll…

för 3 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Prenumerera på bloggen