Case

Sedan starten har The Information Company arbetat med fler mer än 160 organisationer och tillsammans tagit fram en styrning och uppföljning som fungerar. På riktigt. Våra kunder når sina mål och ser tydliga resultatmässiga effekter. Våra kunder är extremt nöjda och 94% av dem rekommenderar oss till andra!

  • +++ Kontinuerlig tillväxt över fem år och ökade marknadsandelar

Tele2 – SELT

Tele2 Sverige identifierade under hösten 2017 ett behov att än tydligare operationalisera sin nya strategi, dvs säkra ett agerande hos alla medarbetare i linje med strategin.

Läs mer »

  • +1248 MSEK Operativt rörelseresultatet (4% över målet)

Sveaskog

Sveaskogs främsta prioritering för 2017 var att nå ett operativt rörelseresultatet på minst 1200 MSEK. Detta mål överträffades med 4%, motsvarande 48 MSEK.

Läs mer »

  • +130 MSEK Ökad omsättning på 12 mån

Kronfågel

Med ett större fokus på den kylda försäljningen lyckades Kronfågel båda skapa en markant tillväxt, en lönsamhetsförbättring och en kategoriförflyttning.

Läs mer »

  • +++ Positiv utveckling av kundbasen

Trygg-Hansa

Trygg Hansa Privat lyckades för första gången på många år öka antal hushåll. Den stora förklaringen till denna framgång var modet att våga fokusera på ett mål där de verkligen ville ha en förflyttning.

Läs mer »

  • 11,9% Organisk tillväxt

Swedol

Under första året med målstyrningen uppnådde Swedol en organisk tillväxt om 11,9% jämfört med föregående år. De svenska butikerna slog sin försäljningsbudget med 5,5% 2016 och 7,8% 2017.

Läs mer »

  • +3% Ökning mot prioriterade mål

Jusek

Jusek skapade med hjälp av målstyrning ett fokus i hela organisationen på vad som va viktigast. De prioriterade målen överträffades med 3%.

Läs mer »

  • 70% » 98% Ökad kännedom om målen och strategierna

Canal Digital

Genom att implementera en tydlig målstyrning för hela organisationen ökade medarbetarnas kännedom om Canal Digitals mål och strategier från 70 till 98%, på mindre än ett år.

Läs mer »

  • 72% » 80% Ökad kundnöjdhet på sex månader

Tele2 – Kundtjänst

På endast sex månader gick Tele2 Sverige från en kundnöjdhet på 72% till hela 80%! Dessutom ökade andelen kundärenden som löstes vid första tillfället.

Läs mer »

  • +++ Tillväxtstrategi översattes till konkreta mål

Export­kredit­nämnden

Tack vare samarbetet blev EKN bättre på att skapa fokus och agerbarhet kring mål och strategier. Den modell som infördes har också lett till en utvecklad uppföljning där man genom visuella dashboards enklare kan se vad som behöver prioriteras.

Läs mer »


Urval av andra kunder