Videobibliotek // Beslut
Del 2 – Fakta till Insikt
för 6 år sedan
Av The Information Company
I en serie om tre inlägg presenterar Joel Schönning hur organisationer åstadkommer resultat genom att gå från åsikt till fakta till insikt till agerande.I den första delen belyste han hur många organisationer har en tendens att använda åsikter och känslor istället för fakta som underlag till affärskritiska beslut.
I Del 2 diskuterar han hur tillgång till fakta som underlag till affärskritiska beslut inte har någon betydelse om inte organisationen lär sig att förstå vad faktan betyder. Hur ska man gå tillväga för att skapa insikter och vad blir effekten?

Om författaren
Johannes Ingerby är delägare och målstyrningsexpert på The Information Company. Han har över 18 års erfarenhet av målstyrning, verksamhetsutveckling och strategisk förändringsledning.
johannes.ingerby@theinformationcompany.se
+46 734 44 55 90
LinkedIn
Relaterade inlägg

Vikten av agerbarhet för fungerande målstyrning
Syftet med en välfungerande målstyrning är i slutändan att säkerställa ett agerande bland medarbetarna i linje med den strategi som är lagd. Se David …
för 8 år sedan
Läs mer »

Vikten att ha ett tydligt syfte med en BI lösning
David Holmberg talar om hur man ska tänka för att säkerställa att den valda BI lösningen ska göra största möjliga nytta. Viktiga punkter att fundera p…
för 4 år sedan
Läs mer »