Videobibliotek // Beslut
Del 2 – Fakta till Insikt
för 7 år sedan
Av The Information Company
I en serie om tre inlägg presenterar Joel Schönning hur organisationer åstadkommer resultat genom att gå från åsikt till fakta till insikt till agerande.I den första delen belyste han hur många organisationer har en tendens att använda åsikter och känslor istället för fakta som underlag till affärskritiska beslut.
I Del 2 diskuterar han hur tillgång till fakta som underlag till affärskritiska beslut inte har någon betydelse om inte organisationen lär sig att förstå vad faktan betyder. Hur ska man gå tillväga för att skapa insikter och vad blir effekten?

Om författaren
Johannes Ingerby är delägare och målstyrningsexpert på The Information Company. Han har över 18 års erfarenhet av målstyrning, verksamhetsutveckling och strategisk förändringsledning.
johannes.ingerby@theinformationcompany.se
+46 734 44 55 90
LinkedIn
Relaterade inlägg

Vikten att identifiera beteendeförändringar i sin styrning
Den viktigaste anledningen till att överhuvudtaget ha en styrning i organisationen är för att påverka beteenden. Det är just när medarbetarna får en f…
för 9 år sedan
Läs mer »

Vanliga fallgropar vid implementering av målstyrning
När organisationer implementerar målstyrning så finns det ett antal fallgropar att passa sig för. Att skapa en styrning som är enkel och agerbar ökar …
för 10 år sedan
Läs mer »