Blogginlägg // Uppföljning
Låt kunden sätta agendan
för 5 år sedan
Av Christoffer Parmbäck
Har din verksamhet tydliga och relevanta mått som ni kontinuerligt följer upp för att se hur det går? Super! Låt det dock inte sluta där.
Även i kunddialoger är mått ett effektivt sätt att säkerställa att vi gör rätt saker och på så sätt levererar enligt överenskommelse. Det kan vara lätt att hamna i ett läge där dialog med kund mest fungerar som en sorts avrapportering, med syfte mer att informera kunden om allt som har hänt snarare än att fokusera på vad som är viktigast.
Så, istället för att gång efter gång ta fram en rapport på allt ni har gjort under den senaste månaden, gör jobbet i förväg och definiera tillsammans med kunden vad som är viktigast för dem att kontinuerligt följa upp inom ramen för ert uppdrag. Är detta sedan utgångspunkten för uppföljningen av er leverans kan ni känna er mycket säkrare på att de beslut och aktiviteter ni går därifrån med är vad kunden efterfrågar.

Om författaren
Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.
christoffer.parmback@theinformationcompany.se
+46 709 66 05 20
LinkedIn
Relaterade inlägg

Pareto-principen för prestation
Detta inlägg är författat av Pontus Wadström, A Real Movement, associerad samarbetspartner och forskningsansvarig på TIC. Inlägget publicerades urspru…
för 4 år sedan
Läs mer »

Få effekt av mötet
När det kommer till att slösa både sin egen och andras tid finns det få saker som kan mäta sig med det ineffektiva mötet. Johan sitter och pillar med …
för 4 år sedan
Läs mer »