Blogginlägg // Uppföljning

Låt kunden sätta agendan

för 6 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

Läs vidare ↓

Har din verksamhet tydliga och relevanta mått som ni kontinuerligt följer upp för att se hur det går? Super! Låt det dock inte sluta där.

Även i kunddialoger är mått ett effektivt sätt att säkerställa att vi gör rätt saker och på så sätt levererar enligt överenskommelse. Det kan vara lätt att hamna i ett läge där dialog med kund mest fungerar som en sorts avrapportering, med syfte mer att informera kunden om allt som har hänt snarare än att fokusera på vad som är viktigast.

Så, istället för att gång efter gång ta fram en rapport på allt ni har gjort under den senaste månaden, gör jobbet i förväg och definiera tillsammans med kunden vad som är viktigast för dem att kontinuerligt följa upp inom ramen för ert uppdrag. Är detta sedan utgångspunkten för uppföljningen av er leverans kan ni känna er mycket säkrare på att de beslut och aktiviteter ni går därifrån med är vad kunden efterfrågar.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

+46 709 66 05 20 LinkedIn

Relaterade inlägg

Blogginlägg

Att få till bättre möten

Våren är äntligen här och sommaren närmar sig med stormsteg. Däremot dröjer det ett tag innan de flesta av oss går på semester. En hel del arbete ska …

för 2 år sedan

Av Christopher Bratt

Läs mer »

Blogginlägg

Bota grundorsak och inte symptom

Att identifiera ett problems grundorsak är avgörande för en organisations problemlösningsförmåga i allmänhet, men ännu viktigare när det kommer till b…

för 3 år sedan

Av Gustaf Hult

Läs mer »

Behöver du hjälp?