Blogginlägg // Uppföljning

Låt kunden sätta agendan

3 år sedan

Av Christoffer Parmbäck

Har din verksamhet tydliga och relevanta mått som ni kontinuerligt följer upp för att se hur det går? Super! Låt det dock inte sluta där.

Även i kunddialoger är mått ett effektivt sätt att säkerställa att vi gör rätt saker och på så sätt levererar enligt överenskommelse. Det kan vara lätt att hamna i ett läge där dialog med kund mest fungerar som en sorts avrapportering, med syfte mer att informera kunden om allt som har hänt snarare än att fokusera på vad som är viktigast.

Så, istället för att gång efter gång ta fram en rapport på allt ni har gjort under den senaste månaden, gör jobbet i förväg och definiera tillsammans med kunden vad som är viktigast för dem att kontinuerligt följa upp inom ramen för ert uppdrag. Är detta sedan utgångspunkten för uppföljningen av er leverans kan ni känna er mycket säkrare på att de beslut och aktiviteter ni går därifrån med är vad kunden efterfrågar.

Om författaren

Christoffer Parmbäck är projektledare och målstyrningskonsult på The Information Company. Under sina år hos oss har han arbetat med över 25 kunder, bland annat Tele2 och Kronfågel.

Läs mer om Christoffer »

Relaterade inlägg

Blogginlägg

TIC i media: Johannes om medarbetarsamtal

I senaste numret av Insightlab som kom ut före jul så var Johannes med i en intervju där han berättar om vår syn och vårt arbetssätt med medarbetarsam…

1 år sedan

Av Sofia Lundgren

Läs mer »

Blogginlägg

Följ upp för en mer framgångsrik organisation

Tydliga mål i all ära men utan en väl fungerande uppföljning riskerar vi att missa målet. Men vad innebär det att ha en väl fungerande uppföljning ege…

2 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Prenumerera på bloggen



Vad tycker du?

Kommentera gärna här nedan. Obligatoriska fält är märkta *

Inga kommentarer än