Videobibliotek // Agerbara mål
OKR – Fluga eller fantastiskt?
för 7 år sedan
Av David Holmberg
De senaste åren har framgångsrika bolag så som Intel, Google och LinkedIn klivit fram och berättat att en del av deras framgång består i att de jobbar med en tydlig målstyrning utifrån OKR-modellen (Objectives - Key Results). I detta klipp ger David Holmberg, VD och grundare till The Information Company sin syn på varför OKR är så framgångsrikt som målstyrningskoncept.

Om författaren
David Holmberg har över 20 års erfarenhet av strategi- och styrningsfrågor. Han har varit rådgivare åt över 90 organisationer inom den privata, offentliga och idéburna sektorn.
david.holmberg@theinformationcompany.se
+46 705 52 08 64
LinkedIn
Relaterade inlägg

När ska du göra investeringen i målstyrning?
Petter Samuelsson väcker frågor om när en organisation faktiskt borde ta steget och investera i sin målstyrning, och varför. …
för 8 år sedan
Läs mer »

Vikten av fokus för fungerande målstyrning
Att fokusera och prioritera är av stor betydelse för en organisation, ändå ser vi hur många bolag ofta spretar i sin styrning. Fördelarna att med saml…
för 10 år sedan
Läs mer »