Videobibliotek // Agerbara mål
OKR – Fluga eller fantastiskt?
för 5 år sedan
Av David Holmberg
De senaste åren har framgångsrika bolag så som Intel, Google och LinkedIn klivit fram och berättat att en del av deras framgång består i att de jobbar med en tydlig målstyrning utifrån OKR-modellen (Objectives - Key Results). I detta klipp ger David Holmberg, VD och grundare till The Information Company sin syn på varför OKR är så framgångsrikt som målstyrningskoncept.

Om författaren
David Holmberg har över 20 års erfarenhet av strategi- och styrningsfrågor. Han har varit rådgivare åt över 90 organisationer inom den privata, offentliga och idéburna sektorn.
david.holmberg@theinformationcompany.se
+46 705 52 08 64
LinkedIn
Relaterade inlägg

Från vision till aktiviteter – hur hänger allt i hop?
David Holmberg, VD och grundare The Information Company, berättar hur komponenter inom en organisation bör hänga ihop. …
för 6 år sedan
Läs mer »

Den ”optimala” strategin
En tidigare kollega, Petter Samuelson, är värd en repost för hans argument att det inte är värt att lägga ner för mycket tid på att hitta den smartast…
för 4 år sedan
Läs mer »