Videobibliotek // Agerbara mål

OKR – Fluga eller fantastiskt?

för 7 år sedan

Av David Holmberg

Läs vidare ↓

De senaste åren har framgångsrika bolag så som Intel, Google och LinkedIn klivit fram och berättat att en del av deras framgång består i att de jobbar med en tydlig målstyrning utifrån OKR-modellen (Objectives - Key Results). I detta klipp ger David Holmberg, VD och grundare till The Information Company sin syn på varför OKR är så framgångsrikt som målstyrningskoncept.

Om författaren

David Holmberg har över 20 års erfarenhet av strategi- och styrningsfrågor. Han har varit rådgivare åt över 90 organisationer inom den privata, offentliga och idéburna sektorn.

+46 705 52 08 64 LinkedIn

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Visualisering av affärsinformation

Att visualisera affärsinformation på ett sätt som hjälper medarbetare att förstå vilken riktning som organisationen rör sig i är en viktig fråga. Allt…

för 10 år sedan

Av David Holmberg

Läs mer »

Videobibliotek

Faktabaserade beslut: hur gör man?

Många organisationer som arbetar med uppföljning tittar på utfallet och tänker "Oj vad synd att vi inte lyckades, hoppas det blir bättre nästa gång". …

för 2 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Behöver du hjälp?