Videobibliotek // Agerbara mål

OKR – Fluga eller fantastiskt?

för 6 år sedan

Av David Holmberg

Läs vidare ↓

De senaste åren har framgångsrika bolag så som Intel, Google och LinkedIn klivit fram och berättat att en del av deras framgång består i att de jobbar med en tydlig målstyrning utifrån OKR-modellen (Objectives - Key Results). I detta klipp ger David Holmberg, VD och grundare till The Information Company sin syn på varför OKR är så framgångsrikt som målstyrningskoncept.

Om författaren

David Holmberg har över 20 års erfarenhet av strategi- och styrningsfrågor. Han har varit rådgivare åt över 90 organisationer inom den privata, offentliga och idéburna sektorn.

+46 705 52 08 64 LinkedIn

Relaterade inlägg

Videobibliotek

Benchmark KPIs vs strategisk styrning

Petter Samuelsson pratar om benchmark KPI:er och strategisk styrning och hur de skiljer sig åt. …

för 9 år sedan

Av The Information Company

Läs mer »

Videobibliotek

Hantera projekt och förändring

Pontus Wadström, associerad samarbetspartner och forskningsansvarig, pratar i videon nedan hur utmaningar med förändring kan påverka hur vi styr våra …

för 7 år sedan

Av Pontus Wadström

Läs mer »

Behöver du hjälp?